My Pengikut..hehe

Thursday, October 6, 2011

soalan..

hari ni the 2nd time aku berjogging di padang astaka, padang yang menjadi tumpuan orang kemaman untuk beriadah. sedang aku berjogging tadi, teringat lah perbualan aku dengan seorang junior a.k.a coursemate aku ni berkenaan privacy diri aku.

Junior: bro.. bro ni nampak matured sangat la.. mesti da bertunang kan?

Aku: ha?? uisy.. mana ada bertunang lagi lah.. awek pun takde.. bertunang apenye..

Junior: tipu la.. serious ni.. saya serious.. cakap la bebetul..

Aku: betul la.. watpe nak tipu lak..

Junior: nape tak kapel??

Aku: takde orang yang mau.. nak wat camne..

Junior: adoyai... kompom2 dah tipu ni, bro... cakap betul2 la.. kan menipu itu berdosa..

Aku: Ya Allah, betul la... tak tipu langsung... takde tunang, takde makwe lah...


*perbualan yang akhir itu berulang beberapa kali sampailah aku naik fed up and blah dari tempat tu..


dan itu bukan kali yang pertama soalan itu diajukan kepada aku... time aku menunggu ktm di stesen kl sentral pun sama jugak.. siap kata aku dah berkahwin.. aiseyman... aku muda lagi lah weih... seingat aku, soalan tersebut dah masuk 5 kali kot orang tanya kat aku sal perhubungan ni.. tiap kali diorang bertanya, haiz... kuciwa tul.. sedih pun ada jugak... hahaha... tapi takpe.. aku dah tau dah yang semua orang fikir aku ni bahagia... huhu.. terima kasih kerana mendoakan aku sedemikian... ameen ya rabbal alameen..

No comments: