My Pengikut..hehe

Wednesday, September 8, 2010

Melayu Kita Semakin Layu ker???

Sorry la lau kali ni aku bincangkan topik yang hangat ni...Sebenarnya aku da lama geram dan nak sangat-sangat la orang yang sama warna ngan kulit aku ni tau ape yang aku nak bagitau..hurmm...Sakit gila hati aku bila aku baca artikel yang terpampang didada akhbar yang menyatakan tentang kes-kes buang bayi, bunuh, rogol, rompak, rasuah dan kes-kes yang seumpama dan seangkatan waktu dengannya..Ya Allah...Takut betul aku..Sepatutnya korang2 yang buat banyak salah silap ambillah iktibar daripada artikel tersebut..Janganlah bila da beli newspaper tu, korang selak page last terus...Tengok sukan je..Weh...Korang ingat berita tentang sukan tu ada sangkut paut ngan keadaan negara kita ke? Boleh ke sukan tu bantu selesaikan masalah sosial yang semakin sial lam negara kita ni? Aku cukup menyampah orang yang sanggup bangun 2, 3 pagi untuk tengok FiFa...Tapi bila Qiamullail, Ya Rabbi..Awal2 da pesan kat member jangan kejutkan...Astaghfirullah...Mau je aku sepak, terajang manusia ni...hurmmm...Kalau sukan lam negara boleh la tahan sikit...Ni...Mengagung-agungkan orang tu...Dahla negara lain...Agama lain...Pastu bila pasukan tu kena tibai ngan pasukan ni, ada ke patut pakat gaduh2...BODOH!!!Pemain bola tu takde pape pun...Yang korang beremosional sangat pasal pa??Nilah nanti orang yang bakal menjatuhkan bangsa dan agama sendiri untuk orang lain...

Ni satu hal...Hurmm..Aku ambil perkara ni sebagai iktibar untuk diri aku...Pasal buang bayi..Na`uzubillahiminzalik...Binatang pun tak ada perangai bangang cam korang...Pandai buat pandai tanggung...Bila da bunting, malu...HUH!!! Pastu mulalah buang lam sungai, tong sampah...Yang aku hairan tu, siap tiru cam lam iklan zaman aku kecil2 dulu...Buang sampah dari tingkat atas...Nasib baik anak tu masuk terus lam tong sampah...Lau jatuh atas atok korang? Mau mati terkejut orang tua tu?? Nak bersuka sangat... Pastu duka...Bila kantoi, baru sibuk nak sujud kat kaki parent minta ampun lah...Wah3!!! Cam haram je korang... Sekali parent korang sakit hati dan tak maafkan korang... Terutama ibu...Habislah kamu semua...Tak cium bau syurgalah jawabnya...Yang buat aku semakin hairan bin pelik bin ajaib tu...nape bulan ni terlalu banyak kes buang bayi ni?? Mujurlah pada suatu hari tu masa lam kelas statistik, madam aku pernah membincangkan kes ni ngan kitorang...Bayi akan lahir bila berusia 9 bulan lebih...So, sekarang ni kan bulan 9...Jika korang kira kebelakang, Maka kita akan tau bila masa mereka buka kilang ni..9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1...Bulan 1...Agak2 la kan apa tarikh yang menjadi permulaan dewa dewi ni bercengkerama?? ofcouse la malam tahun baru...Betul tak...Tengok...Berapa banyaknya orang yang berzina pada malam tu?? Itu baru malam tahun baru...Tak kira lagi malam Hari kekasih @ valentine`s day, Malam Merdeka...Ya Allah...Tak sanggup aku nak beli paper masa tu...Apa yang paling menyedihkan, bila tengok bayi-bayi tu semua muka cam aku je...MELAYU...isy..Malu aku...
Yang paling buat aku semakin sakit hati, bila ada si fulan ni dia cipta pula kaunter untuk buang bayi ni...Ya Allah...tunggulah kamu azab dariNya...Woi!!! Kamu ingat ISLAM suruh kita buat macam ni ke?? Tindakan ini seolah2 menggalakkan lagi anak2 muda kita ni @ lebih senang rakan2 kita ni untuk berzina...Ya Allah...SIAL BETUL!!!! Patutlah mukanya pun cam bukan Muslim dah...Perintah untuk habiskan duit rakyat untuk buat benda2 BODOH...Bertentangan agama ISLAM...yang paling aku geram, DIMANAKAH USTAZ2, ALIM ULAMA, KADI2??MasyaAllah...Kamu semua tahu akibatnya...Mengapa kamu semua berdiam diri??
Ya Allah...Apakah nasib bangsa serta agama ku nanti??Bagaimanakah masa depan generasiku akan datang?? Ya Allah... Tunjukkanlah para pemimpin kami cara mentadbir yang benar...Jadikanlah diantara kami seperti, Umar Al-Khattab, Umar Abdul Aziz, Salahuddin Al- Ayubi, Sultan Muhammad Al-Fateh...Menjalankan pentadbiran dengan bijaksana...

OH TIDAK.....MELAYUKU SEMAKIN LAYU.....

No comments: