My Pengikut..hehe

Sunday, April 10, 2011

Bidang Aku kot



malam ni, aku takde kerja nak buat sebenarnya.duk ulang tayang video drumline kat berpuluh2 kali dah. hehe. sambil dengar, tangan aku ketuk la drum practice pad yang aku beli masa semester lepas. hehe. tercapai juga impian nak own satu sepasang drumstick baru dengan practice pad. hoho. ini semua gara2 kawan aku yang sorang ni berjaya mengikuti diploma jurusan muzik di UITM Shah Alam. wah! mau tak cemburu aku dibuatnya. apatah lagi apabila dia tagged aku kat gambar stick dan practice pad dia tu. haha. membuak2 la semangat aku nak beli. hehe. Alhamdulillah. sekarang, aku da mempunyainya. h
ehe. happy, seronok, semua ada. barulah bersemangat nak berlatih drum rudiment yang ada 40 set. Ya Allah. 40 set tu. tapi, haha, aku dah tak larat nak meneruskannya lagi. bosan weh berlatih sorang2 dalam dorm. kawan2 lain duk tengok aku main. kadang2 terfikir juga, dia ni tengok aku apahal? nak suruh aku berhenti, cakap jela. nak join, moh le. tapi, apa aku kes
ah, aku balun je la practice pad tu. huhu. susah weh berlatih sorang2. lau tak faham, just chat ngan kawan jer. manalah nak boleh belajar camtu.
tak tahan la kalau berterusan macam tu. huhu. mau tak bosan men camtu jer tiap kali berlatih.
inilah dia stick yang aku beli tu. Promark DC50. actually, ni 2nd stick yang aku ada. 1st stick aku ada kat rumah. hehe. adik2 aku duk practice ngan stick aku lah tu kot. huhu
yang ni pula, drum practice pad aku. keluaran REMO

itulah aku. terlalu obses dengan sesuatu perkara. bila aku minat je satu benda tu, memang aku usaha untuk mendapatkannya. huhu. eh. ha. kos beli dua barang kat atas tu, RM 120 jer. hehe. pasni nak cari stand untuk pad tu. RM100. tak tahu la bila nak beli. hehe. tempat aku beli barang2 tu pula, kat bukit bintang, kl. nonsense, right? sanggup aku baik ktm, monorail, jalan kaki tengah panas, dengan sesak nya lagi. huhu. tapi aku puas dapat barang yang aku dah lama idam2 kan. huhu.

ha. malam ni sebenarnya dalam duk aku ulang video berkali2, aku tengah runsing pasal program yang aku dan kawan2 duk handle ni, kem pancaragam yang dari sebuah program berperingkat negeri yang kini, akan menjadi program peringkat kebangsaan. alang2 buat, baik buat yang terbaik teruskan? memang seronok la bila dengar orang nak bagi kita peluang perform kat depan orang ramai. hehe. biar bukan aku sendiri yang perform pun. peserta dari 5 buah sekolah yang kami pilih sahaja yang akan perform sempena HARI BELIA NEGARA masa HIMPUNAN 1 JUTA BELIA kt depan PEJABAT PERDANA MENTERI. wow! bagi aku, ini peluang yang tidak boleh dilepaskan. huhu. dan untuk performance tu nanti, takkan lah peserta sahaja yang akan perform kan. nak la juga aku mendedahkan fasi2 yang aku invite ni, yang hebat2 untuk beraksi depan PM, insyaAllah. bagi memudahkan perkara, aku akan minta diorang wat solo percussion atau DRUMLINE. hehe. tu yang aku duk ulang2 dan ulang video ni. nak juga practice. hehe.


video yang aku tengah tengok dan cuba tiru. huhu

harap2, apa yang kami plan ini, semuanya akan menjadi lah. penat juga tugas tukang plan aktiviti rupanya. haha. OK lah. doakan untuk kesempurnaan program kami. aku dah melepaskan 2 aktiviti lain untuk program ini sahaja. program yang telah dirancang dari tahun lepas lagi. huhu.

No comments: