My Pengikut..hehe

Wednesday, August 3, 2011

Llife..


Assalamualaikum w.b.t. Lama sungguh aq tak meng'update'kan blog aku ni kan? Maaf ya kengkawan. Agak sibuk sikit kebelakangan ni plus mood tak berapa nak ok sangat ni. Almaklumlah, keserabutan je memanjang.
Walaubagaimanapun, it is still not too late for me to wish you all Ramadhan Kareem, selamat berpuasa dan puasalah dengan memohon keberkatan dariNya yang Maha Kuasa.

so, this is my second time berpuasa kat kolej aku ni. Haiz. Kawan2 yang lain sedap2 je berpuasa dengan family kat kampung sana tu dan duk happy sakan ngan result upu, insyaAllah walaupun aku tak tanya lagi mana diorang dapat. Hehehe. Aku pulak masih tersadai ngan status foundation lagi. Adoyai. Bila nak up ni? Sekali sekala duk mikir, cam dah malas lah pula aku nak sambung belajar lau difikirkan dengan kebosanan dan kesibukan life aku kat sini. Menyesal tak sudah. Salah step ni. Haiz.

Malam ni dah masuk hari ke-4 berpuasa. Macam2 hal ada. Baik, buruk, sedang2. Haiya. Penat mikir woo. Yang baik dengan perilaku baiknya dan yang buruk dengan sikap buruknya dan yang sedang2 tu dengan yang memeningkan kepalanya. Bukan hak aku nak judge orang ngan perangau atau sikap orang tu, tapi, itulah hakikatnya. Makin meningkat umur, makin banyak lak aku fikir. Makin kurang dah selera aku kearah keseronokan. Semangat aku pun hanya tertumpu kepada apa yang aku sedang fokus je. Itu pun ikut mood juga. Lau rasa malas, lambatlah sedikit jalannya, lau meter semangat tengah naik tu, cepat aje dibalunnya. Haha.

Disebabkan dah lama tak menulis, aku rasa cam nak tulis semua perkara yang aku alami dalam satu post ni juga. Maaf lau entry ni cam da mengarut sikit. Skill penulisan da berkarat. Lama tak menulis entry. hehe.

Dalam umur yang meningkat ni juga aku sedar yang selama ni ada perkara yang aku buat tu betul dan salah. Ibarat kata, hidup aku ni mempunyai banyak simpang dan aku selalu je ambil jalan yang salah. Aduh. Ngapalah aku tak sedar perkara tu selama ni. Ramai dah orang duk tegur keputusan aku selama ni, namun, aku buat2 tak tahu, sombong dengan keputusan aku tu. Macam aku dah buat keputusan yang betullah tu kononnya. Namun, semua itu ditangan Yang Maha Esa juga kan.? Mungkin ada liku2 dipertengahannya yang menjadi ujian buat diri aku ni dan mungkin diakhirnya nanti apa yang aku pilih itu lah yang telah ditentukan akhirnya nanti.

Walaubagaimanapin, sekarang ni aku just kena teruskan life aku ni sebab apa yang aku nampak, life aku masih jauh lagi. Panjang mana lagi aku nak kena drive diri aku ni, aku pun masih tak tahu. Aku just kena pilih exit, simpang dan lorong yang betul sampailah aku sampai ke'sana' nanti.

Life is the most precious, man. Do not ever waste it just for a matter. There are still a lot of obstacles a head that you must face. Never give up and think the way to make your life much more meaningful even your heart is broken or you even you are the person who have to sacrifice a lot.

No comments: